Vad ingår i tjänsten?
– Leasinghyra inkl. driftsavtal, service och reparationer vid normalt slitage samt slitagedelar
– Sommar- och vinterdäck inkl. säsongsskiften
– Försäkring och minst 1 000 mil per år
– Fri uppsägning efter 12 månader

Vilka får köra bilen?
Det är upp till dig som leasetagare att avgöra vilka som får köra bilen du leasar, dock finns det en extra självrisk för personer under 24 år.

Vilken är minsta tiden att teckna kontrakt på?
Leasingavtalet tecknas på 24 månader eller längre, fri uppsägning efter 12 månader.

Vad gäller om jag vill säga upp avtalet efter t.ex. sex månader?
Du har 1 månads uppsägningstid och 30% av kvarstående leasinghyra (till månad 12) tas ut som avgift.

Vad gör jag när det är dags för service?
När bilen indikerar service kontaktar du Customer Care som hänvisar de dig till en auktoriserad verkstad som utför service på bilen. Du betalar inget för detta utan det ingår i din hyra för bilen. OBS! Det är viktigt att servicen utförs i rätt tid enligt bilens serviceplan för att bilens garantier ska gälla. Utebliven service eller för sent utförd service debiteras vid återlämning.

För dig som privatperson: Customer Care 08-501 122 20 eller customercare.se@aldautomotive.com.
För dig som företagskund hos ALD Automotive: Customer Care 08-501 122 20 eller customercare.se@aldautomotive.com
För dig som företagskund hos NF Fleet: Customer Care 08-501 123 60 eller customercare.se@nffleet.com.

Hur gör jag vid däckskifte?
I ditt leasingkontrakt ingår säsongskifte av dina däck samt även nya däck efter normalt slitage. Kontakta någon av våra samarbetspartners (se nedan) när det är dags att byta till vinter-/sommarhjul eller när däcken är slitna.

Våra däcksamarbetspartners

Däckia
0771-777 888
www.dackia.se
DäckTeam
www.dackteam.se
First Stop
070-303 68 80
www.myfirststop.se
DäckPartner
08-36 94 10
www.dackpartner.se
Euromaster
0771-829 829
www.euromaster.se
Vianor
0771-16 33 33
www.vianor.se

<br/ >Finns ingen av våra samarbetspartners på din ort ber vi dig att kontakta vårt Customer Care team på 08-501 122 20 eller customercare.se@aldautomotive.com för anvisning till annan däckleverantör.

Vad händer om jag får tekniska problem med bilen?
Kontakta vår Customer Care om det uppstår något problem med bilen eller om du har frågor rörande bilen så hjälper de dig vidare.

För dig som privatperson: Customer Care 08-501 122 20 eller customercare.se@aldautomotive.com.
För dig som företagskund hos ALD Automotive: Customer Care 08-501 122 20 eller customercare.se@aldautomotive.com
För dig som företagskund hos NF Fleet: Fleet Customer Care 08-501 123 60 eller customercare.se@nffleet.com.

Om skadan är kopplad till ett försäkringsärende, vad gör jag då?
För dig som privatperson: Moderna Försäkringar 077-570 10 10
För dig som företagskund hos ALD Automotive: ALD Customer Care 08-501 122 20 eller customercare.se@aldautomotive.com
För dig som företagskund hos NF Fleet: Fleet Customer Care 08-501 123 60 eller customercare.se@nffleet.com.

Vad gör jag om bilen får ett stenskott?
Om du uppsöker en verkstad innan skadan blivit för stor, går det ofta att laga stenskottet utan att byta hela rutan. För att laga ett stenskott eller byta en vindruta rekommenderar vi att du vänder dig till Ryds glas på 0771-116 100 eller www.rydsbilglas.se.

COVID-19
Vi vill att du som kund känner dig trygg vid ditt besök i vår bilhall och håller oss löpande uppdaterade om smittspridningsläget via Folkhälsomyndigheten och följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer för att förhindra smittspridning.