Hur bokar jag service?

När bilen indikerar service bokar du själv en tid hos en verkstad i vårt servicenätverk med hjälp av vårt bokningsverktyg. Om du har ALD Release Plus ingår kostnaden för servicen i din månadshyra. OBS! Det är viktigt att servicen utförs i rätt tid enligt bilens serviceplan för att undvika att fel uppstår. Utebliven service eller för sent utförd service leder dessutom till onödiga kostnader vid återlämning.

 

Boka ditt verkstadsbesök här

 

Hur besiktigar jag min bil?

För dig med ALD Release Basic ansvarar du själv för att boka och betala besiktning för din bil, samt följa upp eventuella åtgärder så att bilen alltid är laglig att framföra. Du ser bilens aktuella besiktningsperiod i ditt registreringsbevis.

Med ALD Release Plus får du som förare en rekvisition skickad till dig med information om besiktningsdatum och valbara besiktningsstationer, i god tid innan sista datum för besiktning. Du bokar själv tiden för besiktningen, medan vi som leasinggivare står för besiktningskostnaden.

 

Hur hanterar jag säsongsskifte och däckslitage?

För dig med ALD Release Basic ombesörjer och bekostar du själv inköp och säsongsskifte av dina däck, samt ansvarar för att däcken uppfyller gällande krav på skick och mönsterdjup. För dig med ALD Release Plus ingår säsongsskifte av dina däck i din leasinghyra, samt nya däck efter normalt slitage. Kontakta någon av våra samarbetspartners nedan när det är dags att byta till vinter-/sommarhjul eller när däcken är slitna.

 

Vianor

0771-16 33 33

www.vianor.se

Euromaster

0771-829 829

www.euromaster.se

Däckia

0771-777 888

www.däckia.se

DäckPartner

08-36 94 10

www.dackpartner.se

First Stop

070-303 68 80

www.myfirststop.se

DäckTeam

www.dackteam.se